Zpráva ze zájezdu KČT při SZŠ Alšovo nábřeží 6, Praha 1             (D130724)

CHORVATSKO ´13

pořádaného ve dnech 2.7. – 14.7.2013

2.7. - úterý V podvečer se po dramatickém zajištění aut sjíždíme a scházíme v loděnici, na dva vleky nakládáme jídlo s vybavením a na noc čtyřmi vozy vyrážíme přes Dolní Dvořiště do Rakouska.
3.7. - středa Ráno vyjíždíme na Edelweisspitz (2572) s krásným výhledem, potom přejíždíme na parkoviště Franz J. Hohe (2451) pod Grossglocknerem. Zdravíme sviště, pak pěšárna nad mizejícím ledovcem k Wasserfallu Winkel (2720). Odpoledne přejíždíme ke Gailu na tábořiště u Kotschachu. Po večeři místo připraveného ohníčku svíčkorák v dešti pod plachtou.
4.7. - čtvrtek Ráno za hezkého počasí splouváme na rozjetí 30 km řeky Gail a pokračujeme přes Itálii do Slovinska, kde nocujeme s ohníčkem v hezkém ekocampu u Kranjske Gory.
5.7. - pátek Ráno vyjíždíme do sedla Vršič (1737), odkud vyrážíme pěšky pod vrchol Prisojniku (2392). Martin s Klárou to zdolávají ferratou známým oknem, ovce pak všude okolo. Cestou ze sedla krátký výlet k Izveru Soči a dále do přeplněného Kempu v Bovci s omezenou hudební produkcí.
6.7. - sobota Dopoledne splouváme drahý spodní úsek průzračné Soči a po orienťáku a nákupu v Nove Gorici přejíždíme na hezký lesní kemp u Postojnske Jamy.
7.7. - neděle Po ránu navštěvujeme hezky osvětlenou rozlehlou jeskyni Postojnska Jama s podzemním vláčkem a tisícem krápníků, pak přejíždíme kolem Rjeky k pobřeží, podél kterého pokračujeme do Campu Pisak v Seline. Cestou i večer pokus o koupačku v ledovém moři, noc ve vichru a dešti.
8.7. - pondělí Plážová skupina zůstává, většina pak absolvuje celodenní pěšárnu v N.P. Paklenica, kde prochází údolí Veliké Paklenice k Pl. Domu (480) a zpět pak přes Malou Močilu (720) do tábora. Útočná skupina dělá průzkum Bojinacu, kde je jeskyně Jatara, vyhlídka Prag, Jagin Kuk (960) a Veliko Rujno s kapličkou V. Gospa. Individuelní ochutnávka ryb a večírek na pláži.
9.7. - úterý Přejezd a splutí kaňonu krásné řeky Zrmanja s výletem k vodopádu na řece Krupa. Večírek se svíčkou, který ruší akorát žabí kuňkání.
10.7. - středa Po dlouhém úseku rovné silnice přijíždíme k Sukošanu a dále po pobřeží do Šibeniku. Zde prohlídka města, kostela sv. Jakova, nábřeží a kašny s želvičkami. Po dokoupení zásob pokračujeme k řece Krka, kde dáváme u Visovacu oběd a koupačku s výhledem na romantický ostrůvek. Vracíme se cestou necestou přes Ervenik do stejného kempu s družným sousedem.
11.7. - čtvrtek Po staré silnici přejíždíme kolem Plitviček k řece Mrežnica, jejíž horní soutěsku se skoky a vodopády ještě odpoledne splouváme a skáčeme. Na pěkném tábořišti jucháme při kytarách u ohníčku skoro do rána.
12.7. - pátek Po nezbytných pendlech splouváme a skáčeme další nádherný úsek Mrežnice až do Etnoparku Slap Sastavci, kde nás Ratko vítá panákama ještě na vodě. Křtíme nováčky. U ohníčku pak druhý závěrečný večírek.
13.7. - sobota Po občas zacpané dálnici přejíždíme přes Karlovac, Zagreb, Ptuj, Maribor a Graz do Rakouska, kde nocujeme před campem u soutoku Steyeru a Teichlu. U koupaliště třetí závěrečný večírek, tentokrát pro některé až do rána.
14.7. - neděle Po snídani na odpočívadle dorážíme odpoledne do loděnice, uklízíme proviant a po rozloučení se rozjíždíme ke svým domovům.

4.7. Gail Dellach -Hermagor 30 km WW I

3.7. Fr. J. Hohe – Wasserfall Winkel + 270 6 km
5.7. výstup ze sedla Vršič pod Prisojnik + 620 12 km
8.7. Velka Paklenica – Malá Močila + 700 15 km
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  celkem   33 km

Jeskyně Postojnska Jama, Šibenik

Po silnici 2620 km s auťáky Pilíka, Šneka, Hladíka a Petra + 2 vleky
Na vodě 3 Pálavy, 4 Baraky, 2 rafty a 2 kajaky

Výběr ve zprávě zveřejněné na internetové adrese: www.czam.com/otta - zprávy z akcí