Zpráva ze zájezdu KČT při SZŠ Alšovo nábřeží 6, Praha 1

L O I R A    2 0 1 7

pořádaného ve dnech 30.6. – 9.7.2017

30.6. –pátek Sraz v loděnici 16.00 nestihli Vláďa, David a Jakub. Opravují na jižní spojce píchlou pneumatiku na vleku Špaček. Ostatní nakládají v CC proviant a vodácké potřeby do vleku s plachtou a na vleky 30.6. –pátek 13 Vyder, pádla atd. Postupně si dáváme osobní věci do Fiatu Ducato a dvou VW – Transporter. Po večeři většiny účastníků v restauraci campu nasedáme do aut a kol 21.10. vyrážíme na dlouhou cestu směr Rozvadov, Německo, Francie a Loira. Jede nás nakonec 26.
1.7. - sobota
Ujeto 7 km
V noci před hranicemi u ONO doplňujeme do aut naftu. Zkoušíme vysílačky, jsou nové, ale často nesrozumitelné. Kol 14 hod. přijíždíme do Digojinu, rozdělujeme se díky Pildovi na dvě skupiny. Nákup v Marche, Po přependlování aut vyrážíme ze Saint Aubin sur-Loire v 17.30. Cestou začalo pršet. Táboříme na stejném místě jako předloni. Vaříme pod plachtou a zástěnou utvořenou z Vyder vuřt guláš. Všichni si postavili stany. Modlíme se, aby zítra nepršelo.
2.7. - neděle
Ujeto 22 km
Ráno nás probudilo sluníčko, kol desáté vyrážíme, počasí se však postupně zhoršuje, oblačno střídá déšť a večer opět spíme ve stanech. Zatím se nekoupeme, voda je proti předloňsku o metr výše. Řeka o poznání rychleji teče. Pozorujeme jen písčité či travnaté břehy, ostrovy a pláže zmizely. Z břehu se na nás dívají bílé krávy. Žádná civilizace, jen LOIRA. Spíme ve stanech na písku.
3.7.– pondělí
Přes den se vyčasilo, vysvitlo sluníčko, jedeme až do Decizé. Během dvou hodin provádíme pendl z Decizé do minicampu u řeky v Tinte. Je zde krásné tábořiště ve vesnici, ale oheň nemůžeme dělat. Sedíme jen u svíčkoráku, Hlaváček a Petr Noha hrají na kytary, poprvé vychutnáváme slunný večer, popíjíme víno, chvílemi i zpíváme. Pro jistotu spíme ve stanech.
4.7. – úterý
Ujeto 8 km
Dopoledne odjíždíme všichni do Decizé na nákupy a prohlídku. Musíme i sehnat vodu. Tu bereme na záchodě v jednom Marche. Složité čerpání vyřešily spásným nápadem Ivča s Klárou. V Tinte je minicamp u řeky bez vody. Zatím co řidiči převážejí auta do Imphy, služba dělá oběd. Odjíždíme. Slunečno a velké vedro nás nutí se koupat. Některé lodě soulodí, táboříme pod Apillou.
5.7. – středa
Ujeto 16 km
Opět velké vedro, koupání, krávy, soulodění Hlaváčkovy skupiny. Odpoledne provádíme pendl aut do Fourchambault. Splývání a dostatek pitiva opět vrátily dobrou náladu. Spíme kousek pod Imphy na Plage de Thau, děláme táborák, zpíváme….
6.7. – čtvrtek
Ujeto 15 km
Ráno brzy vyjíždíme, navštívíme první velké město– NEVERS s nádhernou gotickou katedrálou, bombami zničena za 2.sv.v. a znovu obnovena. Kupujeme bagety, obdivujeme bohatě květinami vyzdobené náměstí. Vodu jsme získali v campu před mostem. Překonáme i nebezpečný stupeň pod mostem. Táborák i zpěv nad soutokem LÁllier a Loiry u Marzy, Spíme na vysokém srázu u pozorovatelny ptactva.
7.7. – pátek
Ujeto 24 km
Ráno si jde většina prohlédnout plavební kanál nad Loirou, pozoruje zdýmání lodí. Provádíme přes kilometr dlouhý canyoning. Po složitém nalodění vyrážíme směrem na Fourchambault, abychom převezli auta do cílového města. Provádíme menší nákup potravin a odjíždíme směr Marseille–lés–Aubigny, kde nad městem táboříme opět na písku a děláme poslední táborák.
8.7. – sobota
Ujeto 10 km
Vedro nás ničí, koupeme se, snažíme se dojet a přežít deset km oleje na Loiře ke kostelu v La Marche. Zde naložíme věci do aut, lodě na vleky. Všichni odjíždíme na prohlídku La Charite sur Loire. Po příjezdu a bleskové večeři děláme společné foto a kolečko a v 18 hod. jedeme via Praha.
9.7. – neděle Po celonoční únavné cestě přijíždíme kol 12 hod. do loděnice, kde vše uklízíme a loučíme se. Na krásnou Loiru nám zůstanou jen trvalé vzpomínky.

Řeka : LOIRA Úsek od Saint Aubin sur-Loire po La Marche, ujeli jsme cca 124 km WW I.
Doprava :   Po dálnicích, silnicích i polích najela auta 2650 km.