Zpráva ze zájezdu KČT při SZŠ Alšovo nábřeží 6, Praha 1             (D160725)

NORSKO 2016

pořádaného ve dnech 1.7. – 17.7.2016

Norsko 2016

1.7. - pátek Po setkání v LODĚNICI na Plzeňské nakládáme autobus MAD MAT SPORTU s vlekem a po večeři vyrážíme do Německa a dále na SEVER.
2.7. – sobota Ráno přijíždíme do Travemünde, kde se naloďujeme na trajekt se saunou a vířivkou, ze kterého obdivujeme most mezi Dánskem a Švédskem. Večer po 9 ti hodinách plavby doplouváme do Švédského přístavu Malmő, ze kterého pak pokračujeme kolem Gőteborgu k norské hranici.
3.7. – neděle V noci, po hodinovém zdržení na hranici, jsme konečně v NORSKU a pokračujeme kolem Osla přes Lillehammer a pohoří Rondane do údolí řeky Atny, kde na krásném tábořišti s přístřeškem a kadibudkou stavíme náš 1. tábor. Odpoledne pak splouváme horní úsek Atny a vracíme se do tábora. Cestou zjišťujeme porouchané ložisko, u pumpy, kde tankují naftu do hrníčku, pak Matěj sjednává opravu.
4.7. - pondělí Pohřeb hrníčku, Matěj jede pro ložisko a my vyrážíme na celodenní pěšárnu. Z tábora nejdříve všichni, po čase vozíčkáři zpět k Atně, ostatní přes předvrchol Grytvoly (1120) a další údolí na usedlost Storgrytdals-seter, odkud cesta nepokračovala a tudíž přes Grytvolu zase zpět do tábora.
5.7. – úterý Opět celodenní pěšárna tentokrát z Bjorke k jezeru Finnsjoen a podél Atny zpět do tábora. Odpoledne konečně přijíždí Matěj s ložiskem a ještě večer zajišťuje potřebnou opravu.
6.7. – středa Vodácký den. Vyrážíme na řeku Atnu. Splouváme vesele tekoucí úsek z Mogrendy před ústí, kde Kukačka míjí vestou označený strom s komentářem "Takhle jsme značili konec vody na Aljašce". Návrat do tábora nás i Matěje, který jel vrátit půjčené auto.
7.7. - čtvrtek Ráno balíme tábor, loučíme se s hrobečkem Georgova hrníčku a podél Atny přejíždíme do údolí řeky Folla, při jejímž splutí opět Kukačka zabodoval, když si najel na kámen a uplavalo mu pár věcí. Máme hezké fotky. Během dalšího přesunu doplňujeme v Dombasu zásoby, mlsáme zmrzlinu, obdivujeme Trolly a přejíždíme k dalšímu táboru u letiště v údolí Romsdalen.
8.7. - pátek Ráno vodopády Slůettefoss, zastávka u stěny Trollveggen, přímořské městečko Andalsnes a hlavní atrakce - silnice Trollstigen. Po jejím zdolání zastávka s výhledy na fjord, vodopády a okolní neuvěřitelnou krajinu. Pěšárny na okolní jezera Bispervatnet (1000) a Stigbotnvatnet (984). Dále pokračujeme na řeku Valldalu, kterou jedeme (a plaveme) až po ústí do moře ve fjordu Narddalsfjorden. V podvečer stíháme trajekt z Linge do Eisdalu, kde pak u Norddalu v městském CAMPU se sprchami a teplou vodou táboříme.
9.7. – sobota Přejíždíme k malebnému fjordu Geiranger, kde nejprve vyhlídka na fjord, dvě obrovské obytné lodě a pak vyjížďka na raftech a barakách k věhlasnému vodopádu 7 sester. Cestou zpět bouře na moři. Pokračujeme dále, míjíme odbočku na výhledový kopec Dalsnibba, za který chtějí nekřesťanské peníze a i s Honzou přejíždíme k vodopádům Pollfoss na řece Otta, které prohlížíme, fotíme a filmujeme. Táboříme pak kus pod nimi na tábořišti s krásnými výhledy na řeku, vodopády a okolní úžasné, místy zasněžené, hřebeny.
10.7. – neděle Dopoledne navštěvujeme městečko Lom s celodřevěným kostelíkem a skanzenem, ve kterém prohlížíme školu, kovárnu a jiné. Po zkonzumování zmrzlinky pak přejíždíme k přehradě, odkud splouváme řeku Ottu až před ústí do Lagenu. Táboříme kus před ústím u řeky, kde mlsáme krevety a Matějem skvostně ugrilované lososy. Zmožená Kukačkova záda masíruje George kravincem tak, že opět běhá jak rybička. (Doporučuje Majda a 5 ze 4 rehabilitačních pracovníků).
11.7. - pondělí Z Otty přejíždíme do Dombasu, kde opět doplnění zásob, zmrzlina a následný přejezd podél Folly do údolí řeky Grimsy, kde za deště a sluníčka zakládáme tábor. V podvečer (ale to je kdy, když se nestmívá?) ještě splouváme Aljašku připomínající kus řeky Folly, ze které se pak vracíme do našeho tábora upéct Kukačkovy skvělé karbanátky.
12.7. – úterý Dopoledne za nepříjemného deště splouváme od tábořiště jinak nádhernou řeku Grimsu až po ústí do Folly, přejíždíme do městečka Koopang, kde dokupujeme chleba a odjíždíme na tábořiště Stenbekken u řeky Trysilelvy, kde opět večeře, ohníček a kytary…
13.7. – středa Celodenní pěšárna v parku Solensjon. Vyrážíme v 11, hlavní skupina k jezeru (1250), Matěj běžec a vrcholová skupina pak až na vrchol Solen (1755). Krásná příroda, výhledy, jezera, mraky - zkrátka neskutečné okolí. Večer čočka na stejném tábořišti s LUXUSNÍ KADIBUDKOU.
14.7. - čtvrtek Ráno odjezd na stopování sobů. 3 (Matějem domluvené) ze všech stran v lese fotíme a pak přejíždíme na veselou říčku Trysilelvu, kterou splouváme až k peřeji u mostu (Elvbrua), dále pak do tábora a někteří (i vykoupaní) až k mostu u Snerty. Stejné tábořiště, veselý ohníček s kramářskou písní a fandama Olympicu.
15.7. – pátek Balíme, celý den přejezd přes Švédsko. Cestou řeka Klarälven s asi komerčními vory. Po půlnoci stavíme VE TMĚ tábor u řeky Ronea.
16.7. – sobota Od tábora splouváme Ploučnici připomínající říčku Roneu až k přehradě u městečka Klippan. Nakládáme vše do vleku a odjíždíme na trajekt do švédského Helsingborgu, odkud přeplouváme do Dánského Helsingoru. Pokračujeme do Kodaně, kde prohlížíme burzu, přístav Nyhaven, královský palác s vyšňořenou stráží a Malou mořskou vílu. Někteří pak i vyhlášenou čtvrť Christianshaven. Při západu slunce večeříme u mostu Vordingborg a před půlnocí najíždíme v Gedseru na trajekt do Německa.
15.7. – neděle Ve 2 ráno připlouváme do Rostocku, odkud se celou noc přesouváme do Čech. Po snídani na pumpě dorážíme v 10,15 do loděnice, kde vše vybalujeme a uklízíme. Po rozloučení se pak rozjíždíme ke svým domovům…

3.7. Atna pila -most u Biornhollia15 km ZW

4.7. Atna Bjorke - Grytvola (1120) salaš a zpět + 700 23 km
5.7. Atna Bjorke - jezero Finnsjoen + 250 12 km
8.7. Trollstigen - jezero Stigbotnvatnet (984) + 320 8 km
                       jezero Bispevatnet (1000) (+ 320 4 km)
13.7. park Solonsjon - vrchol Solen (1755) + 900 23 km
                       jezero Skardstjonna (1250) (+ 400 16 km)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  celkem   66 km

Aldasnes, Lom, Kodaň

Po silnici 4531 km autobusem Mercedes s vlekem a řidičem Jirkou
Na vodě 3 rafty, občas + 1 až 2 Baraky, 4 trajekty

Výběr ve zprávě zveřejněné na internetové adrese: www.czam.com/otta - zprávy z akcí