FOTOGALERIE

při SZŠ a VZŠ Alšovo nábřeží 6, Praha 1

Slovensko 2009

Pořádaného ve dnech 3. – 12.7.2009

Pá 3.7. Po naložení autobusu, výměně žárovek u vleku a osvěžující koupeli odjíždíme v 19,15 z naší loděnice v Motole směrem na Slovensko.
So 4.7. Po noční jízdě dojíždíme do Veličné, kde na tribuně dospáváme a po snídani vyplouváme na řeku Oravu, kterou na pěkně tekoucí vodě splouváme do Kralovan. Kolem Liptovské Mary se pak přesouváme na tábořiště u Lipt. Jána, kde u ohníčku se sudem a kytarou nocujeme.
Ne 5.7. Ráno okukujeme kemp v Lipt. Hrádku a po doplnění vody odjíždíme do Svarína, kde doplňujeme dřevo a odkud po hromadném fotu splouváme Čierny Váh a Váh. Večer ještě stíháme návštěvu termální kúpele v Lipt. Jánu, kde opět táboříme.
Po 6.7. Po nákupu chleba se přesouváme na Tri studničky, odkud zahajujeme výstup na 2495 m vysoký Kriváň. Po zdolání vrcholu, vypití vrcholového piva a nezbytného focení sestupujeme v dešti do Štrbského Plesa. Odtud po večeři přejíždíme do opuštěného Eurocampu v Tatranské Lomnici, který po našem příjezdu díky Hlaváčkově kytaře a Maxově foukačce opět ožívá…
Út 7.7. Počasí ve Vysokých Tatrách není nic moc, a tak místo výstupu na Téryho chatu přejíždíme na řeku Poprad, kterou splouváme v krajinově pěkném, dříve zakázaném, polském a pohraničním úseku nad Legnavou. Večer po několikanásobné prohlídce náměstí ve Staré Ľubovni táboříme v kempu Červený Kláštor.
St 8.7. Po raním deštíčku vyrážíme na pěšárnu do Pienin. Procházíme kaňonem podél Dunajce, přičemž náš postup zpomaluje neuvěřitelné množství hřibů, kterými večer oživujeme večeři. K táboru se vracíme přes nádherné vyhlídky bez známek civilizace. V podvečer ještě stíháme návštěvu muzea Červený Kláštor.
Čt 9.7. Za nádherného počasí a při dobré vodě splouváme celý nejzajímavější úsek Dunajce od přehrady až do polského Kroscienka. Cestou v Polsku nakupujeme kůže a sýry a v krásném prostředí kaňonu křtíme nováčky. Cestou přes Spišskou Maguru, kde létají čápi i lodě přejíždíme přes Kežmarok a Čingov do kempu Podlesok u Hrabušic, kde táboříme.
Pá 10.7. Pěšárna ve Slovenském Ráji. Po žebřících stoupáme roklinou kolem Suché Belé a dále přes Malý Kysel na Kláštorisko, kde se patřičně občerstvujeme. Dále různými cestami k Hornádu, jehož prielomem se vracíme zpět do tábora.
So 11.7. Po sbalení tábora odjíždíme na prohlídku Dobšinské ľadové jaskyně, kde doplňujeme led a z Heľpy pak splouváme hezký, ale zasviněný Hron s několika veselými stupni. Závěrečný ohníček na malebném tábořišti u Bacúchu se při kytaře protahuje až do rána.
Ne 12.7. Balíme, rychle snídáme a s několika zastávkami přejíždíme zpět do matičky Prahy. V loděnici ukládáme věci, loučíme se a těšíme se na další akce.
Mňau mňau sem, mňau mňau tam, mňau mňau na obě strany MŇAU…..
4.7. Orava Zábřež - Kralovany 13 km WW I
8.7. Pieniny + 600 m 18 km
10.7. Slovenský Ráj + 800 m 17 km
  celkem pěšárny + 2 800 m 50 km
Termálné kúpele Liptovský Ján, muzeum Červený Kláštor, Dobšinská ľadová jaskyňa 1650 km autobusem Renault s vlekem a pohodovým řidičem Milošem Charvátem